Ce cură de vitamine ar trebui să faci pentru a înfrunta așa cum trebuie iarna?

Printre schimnari de temperatura, oboseala, dar si microbi, corpul nostru este pus la grea incercare atunci cand sezonul rece isi face din nou aparitia. Pentru a rezista infectiilor cel mai bine ar fi insa sa iti faci plinul de vitamine si de minerale care ne ajuta sa avm un plus de tonus si care ne ajuta sa ne intarim sistemul imunitar.

Stresul si oboseala care sunt prezente in sezonul rece, dar si temperaturile din ce in ce mai scazute sau lipsa luminii sunt un teren propice pentru microbi si pntru infectii. O cura de vitamine este deci mai mult decat necesara.

Vitamina C, cea mai buna pentru imunitate. Un adevarat scut contra virusilor si bacteriilor patogene, vitamina C este un ajutor de pret in perioada epidemiilor deoarece poate stimula foarte bine organismul. Poate preveni raceala dar nu poate trata gripa odata ce infectia s-a instalat. Ideal ar fi sa obtii vitamina C din alimentatie- patrunjel, ardei ros, varza de Bruxelles, lamaie sau portocala. Atentie insa, deoarece este destul de fragila si de distruge repede la apa si la caldura.

Pentru a-ti face plinul de tonus, mai poti apela la acerola sau la coprimatele de cynorrodon. Dar si sinteza de vitamina C, la fel de eficienta.

Vitamina D, esentiala pentru vitalitate. Garantand vigoarea sistemului imunitar, vitamina D este foarte importanta si ea. Se produce in straturile profunde ale pielii la actiunea razelor UV ale soarelui, dar iarna nu se produce o cantitate suficienta. Vitamina D se regaseste in cateva alimente- hering si somon, galbenus sau sardine. Daca un control la doctor detecteaza o carenta in vitamina D prin luarea de sange, poti apela la comprimatele de vitamina D.

Fierul, rege antioboseala. Fierul este cel care garanteaza o buna oxigenare. Este de asemenea un tonic puternic, care poate stimula imunitatea si care poate combate oboseala. Consuma deci cat mau multa carne rosie, migdale, stridii sau leguminoase.

Magneziul, contra depresiei sezoniere. 70% din populatie se confrunta cu o carenta in acest mineral care este vital pentur a fixa vitamina C. Dar si in transformarea alimentelor in energie. Mizeaza deci pe alimentele bogate in magneziu- alge, cacao, nuci de caju sau fasole. Poti miza de asemenea pe comprimatele de magneziu marin. Privilegiaza de asemenea comprimatele cuplate cu vitamina B6 deoarece magneziul se va fixa mai bine pe celule.

Lasă un răspuns