5 obiceiuri de evitat pentru o bună sănătate mentală

La fel ca orice motor, creierul are nevoie de ingrijiri, la fel ca orice parte a corpului de altfel. Trebuie sa invatam sa prevenim problemele ce le-am putea intalni pe viitor. Iti vom vorbi deci in acest articol despre 5 obiceiuri de evitat pentru o buna sanatate mentala.

Saritul peste micul dejun. De cate ori ai auzit pana acum oare ca « micul dejun este cea mai importanta masa a zilei »? Si totusi, exista foarte multi oameni care nu iau micul dejun, acesta fiind un obicei foarte prost. Daca nu luam micul dejun, nivelul de glicemie va fi foarte scazut. Iar organele noastre vor fi compromise deoarece nu stiu de unde sa isi procure zahar. Si aporturile insuficiente de nutrienti inspre creier il vor face pe acesta sa se degradeze incet, dar sigur. Iar acest fenomen duce si la performante mai scazute de-a lungul intregii zile.

Nu dormi suficient. Fara orele bune de somn, corpul tau nu va putea sa se regenereze. Sunt multi oameni care se culca tarziu sau care din cauza obligatiilor lor, nu reusesc sa adoarma atunci cand trebuie. Iar atunci cand aceasta practica nesanatoasa devine un obicei, functiile cognitive sunt afectate.

In plus, stresul, depresia sau schimbarile de dispozitie pe termen lung, accidentele vasculare cerebrale sunt problemele ce pot sa apara din cauza asta.

Fumatul, specialistii care trateaza pacienti cu probleme neurologice, neglijeaza cel mai adesea acest aspect. Cercetarile au relevat insa faptul ca persoanele cu probleme de dispozitie sau de dependenta pot sa renunte la fumat in siguranta. In orice caz, renuntarea la fumat este asociata cu o mai buna sanatate mentala.

Nu faci miscare. Sportul actioneaza asupra sistemului nervos central stabilizand aceste proteine si prevenind maladiile cauzate de perturbarea echilibrului acestor substante. Deci sa faci miscare este un lucru foarte bun atat pentru corp, cat si pentru creier. Va produce o mai buna circulatie sanguina si va facilita generarea de idei mai bune. Un fenomen care ajuta la reducerea stresului si care pune pauza gandurilor.

Folosesti prea mult aparatele electronice. Internetul este actualmente, cel care ne-a invadat vietile si care ne afecteaza vietile sociale. Folosirea constanta a tehnologiei, a telefoanelor smartphone mai ales, nu ne lasa sa profitam de clipa prezenta. Duce de asemenea, si la probleme cu vederea, la stres, insomnii, depresie si anxietate.

Cu mici schimbari putem ameliora foarte mult sanatatea mentala si calitatea vietii noastre.

Post Comment