20 Apr 2018

Mica istorie a brandului Starbucks

Prima cafenea Starcbuks din Seattle

Prima cafenea Starbucks din Seattle

Am observat că lanțul de cafenele Starbucks a început să se extindă din ce în ce mai mult și în București. Cu mai mult de 17.000 de cafenele în jurul lumii, Starbucks s-a dezvoltat de la un singur magazin din Seattle (SUA) în unul dintre cele mai puternice branduri din lume, acest lucru în doar 40 de ani.

Însă care este istoria acestui brand? Ce l-a făcut să devină atât de îndrăgit iubitorilor de cafea?

Povestea brandului Starbucks a început în anul 1971 când primul magazine a fost deshis în Seattle, Washington. Cei care s-au ocupat de deschiderea magazinului au fost Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker. Inițial magazinul vindea doar boabe de cafea și echipament pentru a pregăti cafeaua.

În anul 1982, Howard Schultz s-a alăturat echipei Starbucks. În timpul unei călătorii de afaceri din Italia, el a vizitat și faimoasele baruri din Milano, unde a avut prilejul de a gusta cafeaua espresso. Impresionat de popularitatea și cultura  avută de acest tip de cafea, a implementat acest concept și în Seattle. Astfel încât în anii ’80, populația din Seattle a început să devină din ce în ce mai atrasă de cafea.

În anii 90 Starbucks a început să se extindă, mai întâi în Statele Unite ale Americii, iar mai apoi peste tot în lume.

În 1996 Starbucks deschide primele cafenele în afara Americii de Nord, și anume în Japonia și Singapore. La acel moment compania avea în total 1015 de cafenele.

În anii 2000 fenomenul Starbucks este într-o continuă creștere. Compania s-a extins în peste 30 de țări, având mai mult de 6.000 de cafenele. De asemenea, noi sortimente de cafea și alte băuturi au fost adăugate. Acum clienții se puteau bucura de o varietate mai largă de cafea!

Astăzi, brandul Starbucks este prezent în 55 de țări din lume, având peste 17.000 de cafenele. Totuși, majoritatea acestora sunt înca în Statele Unite ale Americii, având 11.000 de locații.

De ce oamenii iubesc Starbucks? Am găsit un articol cu câteva răspunsuri, care cred ca pot fi aplicate destul de ușor mai multor oameni.

  • Starbucks are foarte multe locații disponibile;
  • Este consistent, știi ceea ce o să primești. Și aproape întotdeauna primești ceea ce îți dorești. Dacă nu, angajații își cer frumos scuze și se revanșeză;
  • Starbucks este mai mult decât un loc de unde îți cumperi o cafea, este un loc unde poți sta liniștit la o întâlnire cu prietenii, unde poți lucra sau unde te poți relaxa;
  • Nu în ultimul rând, grija pe care o au angajații față de experiența clientului este nemaipomenită, acest lucru întărind toate motivele mai sus menționate.

În concluzie, pot spune că mie îmi place să merg la Starbucks. Vouă? Dacă da, care este locația preferată din București?

 

Despre Andra Enache

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*