Astăzi am găsit un articol interesant pe blogul lui George Toma despre cutiile de cafea concepute de Illy.
Îmi place la ei că au acele cutii pentru a depozita cafeaua și nu doar niște simple pungi, însă nu m-am gândit niciodată să descopăr povestea din spatele lor. Așa că, cu această ocazie, am făcut puțin research.
De când a fost înființată, în anul 1933, Illy a colaborat cu diverși artiști pentru materiale promoționale. Iar din anul 1992, a început să colaboreze cu aceștia pentru a-și personaliza și produsele.
Așa cum spune și George, brandul italian de cafea a demarat, împreuna cu PRO Brands Distribution, la sfârșitul anului 2014, o inițiativă destul de interesantă. Proiectul, numit „Design the Illy Can”, a avut ca scop încurajarea creativității tinerilor artiști români, desfâșurându-se astfel în parteneriat cu UNArte (Universitatea Națională de Arte din București).
Câștigătorul concursului se poate bucura ca ideea de decorație să-i fie într-adevar aplicată pe o cutie de cafea Illy. De asemenea, numele lui va apărea lângă cel a unor mari artiști contemporani, care pe parcursul anului și-au pus amprenta pe cutiile de cafea Illy. Câțiva dintre aceștia sunt: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Sebastião Salgado, Kiki Smith, Liu Wei, Tobias Rehberger, și Rober Wilson (Dacă dați click puteți vedea cutiile de cafea Illy personalizate de ei).
În această competiție au participat peste 150 de tineri artiști romani, însă câștigătorul a fost Andrei Măceșanu, student în anul I la UNArte, secția de Design Grafic. Conceptul la care s-a gândit tânărul artist a fost conexiunea între mai multe siluete umane, care au ca trasătură comună cafeaua de dimineața. Aceasta este lucrarea lui.
Cutia o vom putea cumpăra doar începând cu luna aprilie. Evident, va fi ediție limitată, deci grăbiți-vă!